Главная | Регистрация | Вход | RSSВоскресенье, 01.21.2018, 11:29 AM

Персональный сайт учителя английского языка Романовой Ирины Александровны

Меню сайта
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 81
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Подготовка к ГИА, ЕГЭ

Полезные ссылки:

http://www.fipi.ru

http://abc-english-grammar.com

Образец анализа пробного ОГЭ по английскому языку

Тренажер устной части ОГЭ

Письмо личного характера.

 

При написании личного письма необходимо придержи­ваться следующих правил.

> Не забудьте указать свой адрес в правом верхнем углу в следующем порядке:

• номер дома, название улицы

• город

• страна

Допускается указывать адрес в кратком виде, например:

Moscow

 Russia

> Под адресом, пропустив строку, необходимо написать дату письма:

June 7th, 2008

 7 June 2008

или менее официально:

07/06/08

> Письмо начинается с неофициального обращения. Представьте, что вы пишете настоящему другу, а знакомых людей обычно называют по имени. Если в задании оно не указано, вам следует его придумать:

Dear Tim,

 Dear Rebecca,

После обращения обязательно ставится запятая!

> Разделите текст своего письма на несколько логичес­ких абзацев, каждый из которых начните с красной строки.

 

1. В первом абзаце вам следует поблагодарить своего друга за его письмо:

Thanks (a lot) for your (last) letter.

Your last letter was a real surprise.

 I was glad to get your letter.

It was great to hear from you!/It was great to hear that... / was happy to hear ...

Вы можете также извиниться за то, что не писали раньше:

Sorry I haven't written for so long but .../Sorry I haven't been in touch for so long.

I'm sorry I haven't answered earlier but I was really busy with my school.

и/или упомянуть какой-либо факт из полученного письма:

I'm glad you passed your History test!

 Sounds like you had a great time in London!

 Great news about your ... !

2. Основная часть письма (2—3 абзаца).

 В ней вы долж­ны раскрыть все аспекты, указанные в задании. Не забудьте задать необходимые вопросы.

Предполагается, что письмо должно быть написано в не­формальном стиле, поэтому вы можете использовать нефор­мальные слова-связки, такие как well, by the way, anyway, so, разговорные выражения типа Guess what? Или Wish me luck!, а также восклицательные знаки.

3. В последнем параграфе следует объяснить, почему вы заканчиваете письмо:

Well, I'd better go now as I have to do my homework.

Anyway, I have to go now because my Mum asked me to help her with the washing up.

I've got to go now! It's time for my favourite TV show,

 и упомянуть о дальнейших контактах:

Write (back) soon!

Take care and keep in touch!

Drop me a letter when you can.

Hope to hear from you soon.

I can't wait to hear from you!

> В конце письма на отдельной строке указывается за­вершающая фраза-клише, которая зависит от близости авто­ра и адресата. После нее всегда ставится запятая! Ниже приводятся пять возможных ее вариантов от наименее формаль­ного (1) к более формальному (7):

1) Love,

2) Lots of love,

3) All my love,

4) All the best,

5) Best wishes,

6) With best wishes,

7) Yours,

> На следующей строке под завершающей фразой указы­вается имя автора (без фамилии!). Например:

Andrew или

 Kate

Таким образом, письмо к другу имеет следующий вид:

                                   Адрес пишущего (указывается в правом верхнем углу)

                                   Дата написания письма (указывается под адресом)

 

Обращение,                              

 

В начале письма автор обычно а) благодарит адресата за ранее по­лученную корреспонденцию; б) извиняется, что не писал раньше

 

Основная часть письма (2-3 абзаца). В ней должны быть раскрыты все аспекты, указанные в задании.

Не забудьте задать все необходимые вопросы.

 

В конце письма автор обычно упоминает о дальнейших контактах (используются фразы-клише).

 

Завершающая фраза,                      

 

Подпись автора (имя)                    

 

Образец письма личного характера.

Task 1. You have received a letter from your English-speaking pen friend Steve who writes

... At school we are doing projects on reading habits of people in dif­ferent countries. Could you tell me what kind of books you and the mem­bers of your family like reading?

As for the family news, my sister got married last week...

Write a letter to Steve. In your letter

— tell him about the kind of books you and your relatives like to read

—     ask 3 questions about his sister's husband

Write 100-140 words.

Remember the rules of letter writing.

23 Lenskaya Street

Moscow

Russia

November 10th, 2008

Dear Steve,

Thanks a lot for your letter. I'm glad your sister got married. How are you getting on with her husband? Is he a student? What kind of music does he enjoy?

In your letter you asked me about the reading habits in my fam­ily. Well, my father often reads newspapers and magazines. He thinks that it is the only way to be in the know of everything. And my moth­er is keen on reading romances and modern novels. However, she wouldn't mind reading about the life of well-known people.

As for me, I enjoy reading detective stories because they have interesting story lines and unusual endings. I am particularly cap­tivated by characters who conduct investigations.

Actually, I'd better go now as I've got loads of homework to do tonight. Write soon!

All the best,

Ivan

 

 

 

Рекомендации по составлению высказывания с элементами рассуждения:

  • Используйте формальный стиль письма, а именно:

          - не используйте сокращённые формы, такие как don't или can't;
          - не используйте скобки и восклицательные знаки;
          - не начинайте предложения со слов and, but или also;
          - не употребляйте вводные слова, характерные для неформального стиля (well, you know и т.д.);
          - избегайте слишком простых предложений; объединяйте их в сложные, используя логические средства связи.


 

  • Разделите текст сочинения на смысловые абзацы в соответствии с предложенным в задании планом.

        1. В первом абзаце сформулируйте проблему, которую вы будете обсуждать, однако не повторяйте тему сочинения слово в слово, попытайтесь объяснить проблему другими словами.
        2. Выделите положительные и отрицательные аспекты проблемы, подумайте о разумных аргументах в поддержку обеих точек зрения. Постарайтесь соблюсти баланс между абзацами.
        3. Используйте слова-связки, чтобы помочь читателю проследить за логикой ваших рассуждений. Помните, что вводные слова выделяются запятыми.
        4. В заключительном параграфе сделайте обобщающий вывод по проблеме, которую вы обсуждали. Это покажет, что вы рассматриваете своё сочинение как единое целое. Вы можете также окончательно сформулировать своё мнение или предложить пути решения данной проблемы.

  • Убедитесь, что объём сочинения составляет 200-250 слов.
  • Ещё раз перечитайте своё сочинение: проверьте грамматику, орфографию и пунктуацию.

Полезные слова и фразы, которые можно использовать в сочинении

Выражение мнения:

  • I agree/ disagree...
  • In my opinion, .../ From my point of view, .../ As far as I'm concerned, ...
  • I believe that... / It seems to me that...
  • I am in favour of... / I am against the idea of...
  • According to ...
  • Some people say that ...
  • It is said/believed that ...
  • There is ni doubt that ...
  • It cannot be denied that ...
  • It goes without saying that ...
  • We must admit that ...

Представление аргументов:

  • The main argument in favour/against is...
  • First of all, I would like to consider...
  • The first thing (I would like to consider) to be considered is...
  • To begin with, .../To start with, ...
  • Apart from that...
  • Despite the fact that .../In spite of the fact that ...
  • On the one hand, .../On the other hand, ...
  • Besides, .../In addition, ...
  • What is more,.../Moreover, .../More than that, ...
  • What matters most in this case is...
  • Finally, ...
  • However, .../...,though
  • ... although .../... even though ...
  • Nevertheless, ...

Выражение причинно-следственной связи:

  • for this reason
  • therefore/that is why
  • thus
  • sth happened

                       - because of
                       - as a result of
                       - owing to/due to
                       - as a consequence of
Примеры:

  • for example
  • for instance
  • such as
  • like

Заключение:

  • To sum up, ...
  • To conclude, I would argue that ...
  • On this basis, I can conclude that...
  • In conclusion, I would like to stress that...
  • All in all, I believe that...

Образец сочинения с элементами рассуждения.

Task. Comment on the following statement.You have 40 minutes to do this task/
Some people believe that modern teenagers are really awful. However,most teenagers think that they are criticised for no reason.

What is your opinion? Do you agree that the teens are so bad?

Write 200-250 words.
Use the following plan:
- make an introduction (state the problem)
- express your personal opinion and give 2-3 reasons for your opinion

- express an opposing opinion and give 1-2 reasons for this opposing opinion

- explain why you don't agree with the opposing opinion

- make a conclusion relating your position


  It is often believed that today's teenagers are much worse than they used to be in the past. However, are they really as bad as they are thought to be?

To my mind, teenagers are criticised for no reason. To start with, nowadays more teenagers leave school with good qualifications and go to universities than ever before. There are millions of young people who achieve great things and become successful. In addition, lots of teens do household chores, look after their younger siblings or have part-time jobs. More than that, a growing number of teens take part in different sports competitions and win medals.

Many adults criticised teens for having bad habits like drinking or smoking. They also believe that modern teenagers are cruel and aggressive. I do not think it is fair that all teenagers are being labelled as problem. Not everyone who is a teenager drinks and gets involved in fights. Very few of them think it is clever to go out and start fighting. Of course, there are some rebellious teenage subcultures, but they are opposed to the materialism in the soceity. In fact, most tenagers think about changing the world to the best.

To sum up, the main reason for such unjust attitude to teenagers is the generation gap. It is difficult for adults to admit that teenagers have the right to have their own fashion, music and habits. Of course not all teens are ideal, but by and large they are no worse than their parents.

 

 

 

 

 

Вход на сайт
Банк портфолио
Банк Интернет-портфолио учителей
Поиск
Календарь
«  Январь 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архив записей
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2018
    uCoz